Blog

16 فوریه, 20

سرمایه‌گذاری یک میلیاردتومانی صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی در ۱۰۰ استارت‌آپ

با انعقاد نهایی قرارداد سرمایه‌گذاری، «صندوق ژوهش و فناوری خراسان رضوی» با یک میلیاردتومان آورده سالانه، مالک ۵ درصد از صندوق ۲۰میلیاردتومانی «۱۰۰ استارت‌آپ» شد. سرمایه‌گذاران صندوق «۱۰۰ استارت‌آپ» علاوه بر سهم‌بری از سرمایه‌گذاری‌های مرحله بذری این مجموعه در کسب‌وکارهای نوپا و نوآورانه، برای سرمایه‌گذاری دورهای بعد اولویت خواهند داشت.

صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی سومین صندوق کشور است که در سال ۱۳۸۷ با هدف جذب منابع مالی برای توسعه، مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در امور پژوهشی و فناورانه تاسیس شد. این صندوق تا به حال ۲.۵ میلیارد تومان در طرح‌های فناورانه سرمایه‌گذاری خطر پذیر مشارکت کرده است.

سهام‌داران عمده این صندوق دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هستند که حدود ۷۰ درصد سهام این صندوق را در اختیار دارند. شرکت‌های نیان الکترونیک، شتابدهنده فردوسی، پارت لاستیک، داروسازی اکسیر، کاوش صنعت توس، زعفران نوین، رینگ‌سازی مشهد و … از دیگر سرمایه‌گذاران متنوع این صندوق هستند.

اخبار

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Text Widget
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus quis neque vel quam fringilla feugiat. Suspendisse potenti. Proin eget ex nibh. Nullam convallis tristique pellentesque.