Blog

1 اکتبر, 19

افتتاح دفتر صندوق پژوهش و فناوری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان

 

دفتر صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی و ۱۲ صندوق دیگر در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان روز دوشنبه مورخ ۱ مهر ۱۳۹۸ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح گردید.

در مراسم افتتاح این صندوق ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنار هم قرار گرفتن صندوق‌های پژوهش و فناوری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان فرصتی برای استفاده از تجربیات مختلف است، ضمن اینکه نزدیکی به مجموعه‌های بانکی برای صندوق‌های پژوهش و فناوری یک مزیت محسوب می‌شود که می‌تواند مسیرهای طولانی را کوتاه کند.

وی تصریح کرد: بدون شک عملکرد و تاثیرگذاری صندوق‌های پژوهش و فناوری در طول زمان خودشان را نشان می‌دهند و قرار نیست که این صندوق‌ها در یک محدوده زمانی فعالیت کنند، چرا که صندوق‌های پژوهش و فناوری در این زیست بومی که برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حال شکل‌گیری است، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ این امر به این معناست که صندوق‌های پژوهش و فناوری حمایت خواهند شد و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تنها بخشی از این حمایت‌ها است.

غلامی گفت: این مسایل نکته مثبتی است که در کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به آن توجه شده است که خود این صندوق‌ها نیز باید حمایت‌های بیشتر و جدی‌تری را از هر حوزه مطالبه کنند. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم ساختارهای شکل گرفته و ارتباطات تعریف شده قانونی را تثبیت کرده و به سمت استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای جدید در راستای حمایت از فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند به این جریان شتاب داده و آن را گسترش دهند، لذا تا خود صندوق‌ها درخواست و نیاز به حمایت‌ها را مطرح نکنند، در سایر نهادها انگیزه لازم ایجاد نخواهد شد چرا که در این حوزه صندوق نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده‌اند، از همین رو لازم است که صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز حرکت خود را آغاز کنند تا در بازه زمانی باقی مانده از دولت تدبیر و امید، عملکرد مثبتی از بسیاری رویکردهای اتخاذ شده، ارایه دهیم.

در ادامه رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به سخنرانی پرداخت. دکتر وحدت گفت: یکی از اهداف صندوق نوآوری این بود که صف‌های درخواست خدمات در این صندوق را کاهش دهد که با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری این مسئله محقق شده است.

وی تصریح کرد: یک طبقه از مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار داده‌ایم که این امر می‌تواند به مکانی برای شبکه‌سازی فعالیت این صندوق‌ها تبدیل شود. در صندوق نوآوری رویدادهای تخصصی بسیاری برگزار خواهد شد که حضور فعالانه صندوق‌های پژوهش و فناوری در این رویدادها می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند با یکدیگر و با بانک‌های حاضر در صندوق نوآوری تعامل موثری برقرار کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان بیان کرد: در ۶ ماه اخیر عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری با گذشته قابل مقایسه نیست و در این بخش صندوق نوآوری تنها به این صندوق‌ها اعتماد کرده و امیدوارم در پایان این دوره شاهد سطح ارتقای خوبی در عملکرد صندوق‌های پژوهش کشور باشیم تا این امر باعث افتخار این دولت باشد.

اخبار

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Text Widget
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus quis neque vel quam fringilla feugiat. Suspendisse potenti. Proin eget ex nibh. Nullam convallis tristique pellentesque.